Dah berbulan masalah streamyx kat rumah luvlyriena ni.....bukan sebulan atau 2 bulan tetapi dah hampir setahun semenjak daripada luvlyriena tukar pakej dari 1mb ke 2mb dulu masa pakai pakej 1mb tak pernah ada masalah camni.......rasa macam nak hamput je setiap customer service yang luvlyriena hantar report.....dalam sehari kat 6x terpaksa buat call ke talian 100 setiap kali call jugak la ngadu report yang sama tapi takde apa2 feedback dari TM....tahap kesabaran luvlyriena hilang bila berpuluh2 report yang luvlyriena buat tetap dalam keadaan yang sama takde perubahan...dan skrg ni talian tetap luvlyriena mampus terus tak bernyawa....dahla internet gila babun slow dan asyik putus memanjang....setelah 4 hari talipon mampus tak bernyawa da internet pun macam hampehhh.com...
Akhirnya luvlyriena mintak bantuan adik luvlyriena hubungi TM di talian 100....korang rasa amarah korang boleh tahan ke lau dia sound kat adik luvlyriena yg susah payah tolong call dorang nihh....boleh lagi dia sound "mintak kakak call 100 buat report....hamjadah apa punya soklan?? luvlyriena nak tekan talipon celah mana???? kalau dah talipon mampus terus tak bernyawa???? akal takde!!!!! kalau bernyawa tipon kat rumah ni takdela luvlyriena mintak tolong adik yang call kan.....penatttt!!! dah beratus ribu kali buat report tapi tetap sama....luvlyriena rasa tak brbaloi bayar rm130 setiap bulan tapi talian internet sangat2 tak puashati...bayangkan pakej yang 2mb luvlyriena hanya dapat serendah speedo dari 1mb sampai satu tahap langsung tak boleh browse....
betul juga kata Mr.Asben guna je broadband YES! atau Celcom tu...memangla ada YES! dan Celcom berukbeng.....tapi streamyx yg kat rumah pun tetap kena bayar jugak...nak terminate masih dalam kotrak....bhgn teknikal pun dah kat 20x datang rumah tapi masih jugak takde prubahan....memula kata punca sebab tak pakai splinter...bila pasang splinter sama jugak lepas tu kata masalah kabel...bila dah tukar sama jugak...lepas tu kata masalah modem bila dah tukar modem baru still sama...BOSANNN!! dengan apa yang dia suh buat....memang sangat2 tak puashati berbulan yang lepas bagi alasan sebab tsunami kat jepun tapi masalah luvlyriena ni sebelum dari tsunami lagi...5 bln sebelum tsunami masalah ni dah ada...hurmmmm!! Now luvlyriena langsung takleh nak call 100 bla talian mampus terus janjinya semalam nak datang bhgn teknikal nak tengok masalah tipon until now takde datang....
minggu lepas ada yang dtg pun wat nyakit hati je...datang2 terus tanya apa masalah...sdgkn dia dah tgk sendiri talipon mampus tak bernyawa boleh lai dia tanya nape tak buat report kat 100...dia kata tipon yg prblm ....so luvlyriena ckp kalau camtu tukar je la dgn yg baru....bila tukar tetap jugak tak bernyawa dan langsung salahkan kabel lak hishhhhhhh!!! Now semua senyap takde apa2 feedback dari dorang internet macam hampeh tahap cipan selow sampai tak boleh browse and now nak call customer servis pun dah tak boleh....sebab tipon dah arwah taliannya bill tetap kena bayar jugak rm130 setiap bulan...
Nak ikutkan, perbualan setiap kali report tu panjang . Malas luvlyriena nak wat transkrip perdebatan sihat kitorang ni. Sebabnya, luvlyriena terpaksa ulang skrip yang sama beberapa kali sampai suara luvlyriena dari tahap barritone, dah jadi soprano dah...baru dia nak paham. Cehh...
Kesimpulannya, nak gadoh, mesti buat persiapan rapi. Bukti mesti cukup dan valid. Jangan main ingat jer. Gunakan balik bukti yang dia gunakan ke atas kita. Kenal pasti kekuatan kita dan point yang menjadi kelemahan pihak lawan ok. Selain itu, cuba point out sekali cadangan dan penambah baikan kepada pihak lawan..hehehe...
In the end, walaupun luvlyriena tak berpuashati, luvlyriena tetap kena bayar sebanyak RM130, yang mana dengan Rm130 itu, luvlyriena buleh buat makan Nando's, beli buku, belanja kawan makan, tengok wayang, karok dan beli bra..huhuhu......darah semakin mendidih...adioossss!!
salam...adoooyai....sabooor jela..tm..tm.....to luvlyriena, mek phm sesgt perasaan mu iteww..*ingat peristiwa postoooo yg dl itewww....huhu...
ReplyDelete