Tuesday, August 2

Balik Kampung!!

Assallamualaikum...


Dah agak lama juga tak berkesempatan nak hapdet entry....masa amat terhad untuk luvlyriena melakarkan coretan buat teman2 disini...dan dalam tempoh masa itu juga berbagai yang luvlyriena tempuhi....dan jalani sebelum menyambut ketibaan Ramadhan Al-Mubarak


30hb Julai- Berkesempatan balik ke kampung halaman yang amat dirindui...menemani si adik yang balik hanya berdua dengan Chitah...gerak balik ke kg dari kl sekitar jam 11pagi...tiada singgah dimana2 direct je terus balik kampung setelah tapau drive-thru McD untuk sarapan... :-) perjalanan alhamdulillah tiada masalah hujan ataupun menghadap jalan sesak....lebih kurang jam 1.45pm kami sampai...alhamdulillah..akhirnya sampai ke destinasi...membantu mak sedara didapur menyediakan juadah untuk kenduri pada ptgnya....wahhh!! tak sabar nak tggu hidangan2 tu kikiki!! Alhamdulillah...setelah habis kenduri tibalah la msanya untuk mengemas lak.... :-) melayan kerenah Chitah dan Damia....berkumpul bersama sedara mara makan beramai2 memang amat menyeronokkan.... ;-)


31hb Julai- Bangun seawal pagi mengemas kembali pinggan mangkuk kenduri hari sebelumnya dan bersarapan beramai2 :-))...... sebelum sedara mara pulang.....yeahhhh!!! tiba masanya melangsaikan tekakku yang amat teringin makan durian kampung!!! luvlyriena dan Saida berkesempatan membeli durian... dan pusing2 bandar yeahhhh!! dalam kepala duk fikir pulut yang Mak mah buat masih ada alangkah sedapnya kalau dpt makan pulut durian...yeahhh!! tak sesia durian yang luvlyriena pilih perghhh!! tak tau nk ckp sedapnya lebih2 lagi ada pulut wallaaaa!! tak henggat dah sape2 pun lalu kat tepi luvlyriena bila mengadap pulut durian nihh!!...korang pun tentu suka kan makan pulut durian nihh!!....berkesempatan juga belajar buat sambal itam dari Mak Mah... :-) uuuyaaiii!! sambal itam Mak Mah memang power!! lebih kurang jam 4.30pm jugaklah kami baru gerak balik KL alhamdulillah .....juga takde masalah cuma d bentong aje yang sangkut sbb bnyk keta....lebih kurang jam 6.20pm kami sampai kl singgah makan kat mamak sblm pulang kerumah....banyak bekalan bawak pulang ngeeee....yang best tentulah sambal itam dan juga buah2an....alhamdulillah selamat sampai rumah setelah sehari bercuti di kampung...... :-)) 


Ida dengan gaya profesionalnya mengopek durian wakakakak!!

Sambal itam yg power giler!!

Bersama mak saudara :-))



Pulut durian Mak Mah...best gilerr!!

No comments:

Post a Comment

Disable text

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...