Thursday, August 18

Mampukah aku..


Dimana semangatku….
Yang telah hilang sejak beberapa lama…..
Serasa…
Tidak bermaya lagi untuk bekerja…..
Tidak berdaya lagi untuk meneruskan hidup di alam maya…

Sudah terlalu penat rasanya…
Sudah terlalu letih sekian anggota
Sudah terlalu bosan dengan segalanya……
Semua teradun sekata…..

Entah mengapa……
Terasa bagai hendak duduk diam sahaja…..
Bagai si patung cendana…….
Walau si pengukir mangatakan si patung cendana adalah haknya….
Walau si penjahit mengatakan Si patung cendana seharus miliknya….
Walau si ahli sihir juga mengatakan perkara yang sama…..
Namun si patung cendana hanya membatu seribu kata…..

Tapi apalah dayaku….
Aku makhluk bernyawa ciptaan Allah
Yang diberi hati dan perasaan….
Untuk menikmati keseronokan dan kepedihan……
Dan mencari….
Semangatku yang telah hilang

Hati,
Begitu besar sekali peranannya ….
Allah telah berfirman….
Dalam tubuh manusia ada seketul daging…..
Baik daging itu baiklah seluruh tubuh….
Busuk daging itu…
Rosaklah seluruh tubuh….

Tapi…
Dimana semangatku…
Yang telah hilang….
Mampukah aku untuk mencarinya semula…..?

Aku harus terus hidup…..untuk terus mencari….
Semangatku yang telah hilang…….
Namun…..Mampukah aku…?

2 comments:

  1. always keep moving ,akak jgn lemah semangat ye...b brave gurl..

    ReplyDelete
  2. Thanks adik Sallehudin....insyaallah ...take care...

    ReplyDelete

Disable text

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...